среда, 14 марта 2018 г.


Підсумкова атестація з української мови відноситься до числа обов’язкових. Вона проводиться у формі письмового диктанту, в рамках якого оцінюється орфографічна і пунктуаційних грамотність учнів, уміння правильно писати слова, вживати правила орфографії і пунктуації, а також оформляти роботу відповідно до вимог. Характеристики ДПА:
  • атестація проходить протягом 60 хвилин;
  • обсяг диктанту складає від 160 до 170 слів;
  • на початку іспиту вчитель повинен зачитати весь текст, дати пояснення щодо його змісту, лексичного значення слів і особливостей правопису;
  • кожне речення тесту читається так: учитель читає все речення цілком, потім повторює по частинах (в цей час учні пишуть), а потім ще раз повторює все речення;
  • в процесі диктування потрібно вказувати місце, в якому починається новий абзац;
  • в кінці учитель ще раз зачитує весь текст, щоб учні змогли зробити перевірку роботи і виправити можливі помилки.
Оцінка диктанту проводиться відповідно до наступних критеріїв:
  • помилки в орфографії і пунктуації оцінюються однаково;
  • помилки, допущені в одному й тому самому слові, вважаються за одну, але однотипні помилки, допущені в різних словах, вважаються різними;
  • при підрахунку помилок потрібно ділити їх на грубі і негрубі (виключення, заміна розділового знака, вживання не та ні і т.д.);
  • помилки в матеріалі, який учні ще не проходили в 9-му класі, повинні бути виправлені, але не враховуються при підрахунку;
  • робота, в якій допущено понад п’ять виправлень, оцінюється на 1 бал менше;
  • бали потрібно розподіляти за таким принципом: 15-16 помилок і більше — 1 бал, 13-14 — 2 бали, 11-12 — 3, 9-10 — 4, 7-8 — 5, 5-6 — 6, 4 — 7, 3 — 8, одна груба і одна негруба — 9, 1 — 10, одна негруба — 11, ноль помилок — 12.




ДПА з української літератури

Екзаменація з даного предмету проходить у формі тестування. Охарактеризувати процес проведення ДПА та вимоги до роботи можна наступним чином:
  • тривалість іспиту становить 90 хвилин;
  • учитель розподіляє варіанти так, щоб поруч не опинилися учні з однаковими квитками;
  • в квитку має бути 25 завдань, представлених в різній формі: у №1-16 учні обирають 1 правильну відповідь з 4-5 варіантів, в №17-20 — встановлюють відповідність між колонками елементів, в №21-24 — вписують відповідь у вигляді слова, поєднання слів або речення, в №25 — пишуть розгорнуту відповідь на поставлене запитання. Дана часина роботи являє собою твір обсягом 100-200 слів, в якому автор повинен сформулювати проблему, дати коментарі, розповісти про авторську позицію, висловити свою думку щодо проблеми та аргументувати її.