ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ. НЕПОВНІ РЕЧЕННЯ
І рівень
1. Односкладним є речення в рядку
А Біля самої дороги — висока-превисока сосна.
Б У хаті було чисто і гарно. Як у квітнику.
В Весняне сонце ласкаво посміхалося з небес.
Г Йшов я все далі й даті в глибину лісів.
Д Тіні копиць полохливо тремтять на осяяній луці.
2. Безособовим є речення
А Густо-прегусто висипати зорі на небі.
Б Степ набирається прохолоди після спеки.
В Без гіркої поразки не буває солодкої перемоги.
Г Бальні танці танцюють на високих підборах.
Д Подарувати дівчині квіти — приємно.
3. Односкладне узагальнено-особове речення записано в рядку:
А У всякого своя доля і свій шлях широкий.
Б Без роботи день роком стає.
В Можна вибрать друга і по духу брата.
Г У нас нероб не поважають.
Д 3 полови ніяк хліба не спечеш.
II рівень
4.
Односкладні речення 1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 безособове 4 називне | Способи вираження головного члена речення А дієсловом у формі третьої особи множини теперішнього чи майбутнього часу Б безособовим дієсловом, неозначеною формою дієслова чи прислівником В дієсловом у формі першої або другої особи дійсного чи наказового способів Г прикметником чи дієприкметником у називному відмінку множини Д іменником у називному відмінку |
5.
Односкладні речення | Приклади |
1 означено-особове | А Незрадливість твою бережу, як свою честь. |
2 неозначено-особове | В Та щось дуже налякало його. |
3 узагальнено-особове | В Не наловивши бджіл, не з’їси меду. |
4 безособове | Г За добро йому віддячили добром. |
| Д Дітям стало чомусь дуже весело. |
6.
Неповне речення з пропущеним | Приклади |
1 підметом | А Цю стежку добре пам’ятаю. |
2 присудком | Б Біля її хати — самі квіти. |
3 додатком | В Наказав чекати його біля фонтану. |
4 обставиною | Г Багато ягід і на дальніх пагорбах і на ближніх. Д Посмішка прикрашає і старе обличчя, і молоде. |
ІІІ рівень
7. Виконайте синтаксичний розбір речення.
Тихо і ясно сьогодні над лісовим озеречком ______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
8. Складіть і запишіть речення, що відповідають характеристиці:
1) спонукальне, окличне, двоскладне, повне.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
2) питальне, неокличне, односкладне, повне.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
3) розповідне, неокличне. двоскладне, неповне.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
9. Складіть діалог із чотирьох реплік (без слів автора), використовуючи неповні речення.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
IV рівень
10. Напишіть твір-мініатюру, використовуючи односкладні та неповні речення.
Найяскравіша подія цього року
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________